Sentimental Value Kapcai

>> Saturday, June 6, 2009

Dah hampir 6 tahun kapcai Honda C90 aku tu tersadai tepi rumah. Pernah tahun lepas aku ganti minyak enjin, bateri,spark plug etc...tapi dsebabkan masih jugak tak boleh start, aku biarkan jer motor tu kat situ berhujan berpanas...

Pakcik Hassan yang duduk depan rumah dulu pernah mintak nak beli RM500 tapi aku tak nak jual. Alasan aku "Motor tu arwah bapak belikan masa aku belajar kat UM dulu sebelum pi Jepun".

Uisshhhh....sentimental value tu beb. Banyak jasa motor tu masa aku belajar. Dok pi dating ke Jaya Super Seksyen 14 PJ dengan wife aku la ni la. Dah runtuh dah pun Jaya Super tu. Balik dari Jepun, sempat jugak la dok berulang pi kerja kat kilang kat Senawang tu naik kapcai tu dalam setahun dua.

Tup tup....disebabkan tempat kerja aku yang baru ni kat Plaza Sentral, ini lah peluang aku pi kerja naik komuter dari Seremban. Jadi, dari rumah ke stesen komuter tu aku akan naik kapcai tu. Kalau aku park Kawasaki aku tu...alamatnya masuk angin keluar asap la. Confirm takde kat parking lot tu masa balik kerja.

Motor tu aku hantar ke mekanik hari Selasa...semalam dah siap. OTR RM550. Macam-macam tukaq.Untung enjin masih OK. Maklumlah HONDA. 10 tahun tak start pun adjust sikit-sikit boleh la nanti. Carburator hancur. Kena ganti baru. Hantar ke PUSPAKOM, 2 kali kena reject. Last-last OK. Insurance company pun nak tak nak je insure motor tu pasal usia dah 20 tahun.

Superbike aku kat rumah ni dah ada adik la macamni...

0 comments:

About This Blog

Aku menulis apa aku nak. Aku menulis apa yang aku rasa. Betul atau salah ikut persepsi masing-masing.

人間はそれぞれ違います。話す前ちゃんと考えてから話すこと。

Apa skali pun, bil Streamyx aku bayar tiap bulan. Aku punya suka。。。。。。。。。。。。。。

Join

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP